Hacker hackar på mig

Mystiska grejer händer. Förra veckan kastade Utsikt ut mig från ADSL-systemet med någon underlig förklaring i efterskott. I igår kväll, när jag tittat en halvtimme på John Adams på svt play, så stoppades plötsligt sändningen och mitt bredband dök. Jag försökte koppla upp igen, men då hade någon döpt om mitt nätverk från "Mint" (jag tuggade minttuggumi när jag namngav nätverket), till "Koppla ur ethport 1, tack." Hör du? Det är inte klokt! Någon är inne och hackar i mitt ADSL-modem och ger mig märkliga instruktioner. En datahackare hackar på mig.

Ack - jag har inte tid att hålla på och hålla på, har jag lust att ropa rakt ut i ethern. Låt nätverket bara funka och låt mig få gå vidare med mitt liv. Sorry, jag är en liten gnällspik, men Internet är mitt enda sällskap och nöje nuförtiden på kvällen. Bara Barbara kan ge mig det jag behöver, men Barbara behöver i sin tur Internet.

Min katt Daphne är hungrig jämt. Jag försöker lära den att inte gå på bordet och tigga mat och slicka på allt. Stopp, ropar jag, det är inte hygieniskt. Daphne, du kan inte slicka på osten med samma tunga som nyss slickade rumpan. Jag puttar undan Daphne, knuffar och bär bor den från bordet, men skutt och hopp, så är den där igen. Och jag puttar. Så får den lite mjölk på golvet, när jag är klar med frukosten. Daphne slickar nöjt i sig och jag springer upp och borstar tänderna. När jag kommer tillbaka har kissen fipplat ner min matsäcksmacka på golvet och försöker pilla i sig osten. Stön. Vilken katt!

Nu kurrar den så gott bredvid mig i sängen. Två sängkompanjoner idag alltså, Daphne och Barbara. Synd att ingen är mänsklig. Synd att inte båda är mänskliga och välbyggda. Eller är det synd? Sällsyndt - det är då säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0