Skatt och skratt

Skattad och klar. Så skönt. Och lite tillbaka, kanske kan man unna sig något framåt sommaren. Typ en läslampa, i alla fall.

Nä, nu blir jag lite trött. Återigen ser jag, som got, svensk och europé det bildtade programet Inför melodifestivalen. Men så taskiga panelen var mot Lettland. Fetnolla av Serneholt? Nä, som sagt, det var grymt. Den gillade jag ändå, minst i klass med Irland, som med sitt tjejband fick oförtjänt kred. Bara för de var tjejer, kändes det som. Nu fick de manliga killarna från Lettland smisk av av alla tjejer och killar med sexuell läggning som jag tror jag inte delar. Enbart den svensk-finska snyggingen delade min uppskattning och gav den åtminstone lite verbalt plus. Bra text och ett poäng. Christer Lindarv blir nästan nervklen av den. Nä, kom igen panelen. Lite tuff musik musik som slår mot bossen, måste de väl kunna tåla. 

Serbien hade ett otroligt komiskt inslag. Vilken kille, som Lindarv sa, en blonderad mikrofonboll. Bra tryck i låten. Ha, ha. jättekul. Fast tjejen som bara var något slags pynt, snygg, gav knepiga vibbar i sammanhanget.

Ahh, Norge, med Fairytale. Mycket spännande, det kan gå riktigt bra. En bra låt, bra kille, äkta och unikt på något sätt. Fet femma från Serneholt... Ja, från hela panelen, tror jag.

Slovenien - wow, vilken blondin, och låten - Abba gifter sig med James Bond. Hon såg ju dessutom ut som Agneta. Det gillade jag, lite. Sen fanns det inte mer att kommentera. Resten var sådär. Underligt hur panelen ger utsmetade degiga dussinbidrag tämligen höga poäng emellanåt.


Nu ser jag på Dollhouse, igen. Det gillar jag. Kul. Helt knasig och konstig serie. De som är "The dolls" är människor som töms på sin personlighet, vilken sparas i ett separat minne, och sedan fylls "dockorna" med andras minnen och personligheter för att lösa specifika uppdrag. Oftast med intima inslag, men även andra, som kan bli farliga.


Nja, det blev väl en ganska ytlig blogg, det är något som skaver i huvudet, som verkar vara lite djupare, men jag kommer inteåt det, så jag får väl sluta nu, rå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0