Melodifestivalen delfinal 2

Hjälp. Jag får spatt av det där paret som leder melodifestivalen. De går så totalt i otakt med varandra. Och han tar hennes hand, leder henne runt, håller henne intill sig. Konstigt.


Ha, ha, Serbien, mikrofonmuffen. Otroligt. Denna semifinal har helt fantastiska inslag. Ja, förra omgången hade ju i och för sig Stålmannen. Men ikväll; falsksång, dansande dvärgar från Albanien. Cowboyen från Danmark, hmm. Vet inte riktigt vad jag ska tro. Gammeldans från Slovakien. Iceman i Slovenien. Romerska soldater i Ukraina och från Nederländerna fest i medelålders smaklöshet. Men resten var väl typ hyfsade och kanske var en del låtar bättre än framträdandet. Kanske - och en del bisarra uttryck har ju ändå ett underhållningsvärde.


The magic button. Knappen från hel-t som de svenska kommentatorerna sa. Button, button. Bara tryck för...


Jag hoppas Lettland kommer med, hoppas... Nja, det ser mörkt ut. Norge då? Tre kvar... Åh, Estland, de svarta svanarna med fioler. Norge och Grekland kanske borde... Ja, Norge. Nu står det mellan Grekland och Lettland, ja, Lettland är väl chanslösa, jag vet. Men ändå. Jo, Grekland fick sista platsen. Ja, ja. Den var okej.

Ska vi få samma programledare till finalen, då vet jag inte... Suck. Oj, vilken tur, det blir nya. Toppen. Det kan bara bli bättre!


I morgon kommer ett spännande program "Tingeling the Full Story", 21.00 på SVT1. Mycket kul. Krockar visserligen med annan aktivitet. Men på något sätt...


Idag hade vi KDU, MUF, CUF, Ung Vänster, Grön Ungdom och LUF hos oss på skolan. Det kändes som det funkade och blev ganska bra. Det var kanske 50 elever i Aulan, och de var tysta och respektfulla och lät den som hade ordet få tala. Fantastiskt. Nästan så man blir lite rädd att de ska vara för snälla. Kanske. Ungdomspolitikerna var helnöjda med eleverna och skolan, sa de när jag pratade med dem efteråt. De ville gärna komma tillbaka, även om det inte var valår.


Inför framtiden ska jag försöka vara gentil. Ska försöka. Charmigt leende och snygg frisyr, glida ut ur konfliktzonerna.

Äntligen fick jag bredband, det dök under kvällen, så jag får skicka det nu på morgonen i stället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0