Runda av

Som vanligt är den där sista, lilla avslutande biten, just den delen som tar längst tid! Så frustrerande. Jag skulle bara runda av kaklingen av badrummet idag, men... Jag hann inte i mål. Så otroligt mycket sågande, passande och fipplande. Pust. På sätt och vis är jag ändå nöjd, för allt det vita är i alla fall klart, nu är det bara lite mosaik kvar.

Klockan var 21.00 när jag avslutade, så det var på gränsen. Men jag gjorde det ändå, tog på mig löparskorna och sprang min runda. Så otroligt skönt. Sprang samma femma i går också. Och nu är jag ren, varm och ser på The Mentalist.

Märkligt hur pigg man kan känna sig. Ibland tror jag att man blir pigg helt enkelt för när man äter mindre - eh, och motionerar mer. Är det möjligt? Kan det vara så enkelt? Skönt att det runda åker av. Massa onödig mysmat, som istället blir små tillgångar på banken i form av oförbrukade pengar. Fast, så enkelt är det ju inte att avstå från allt smågott.

Arghh - såg reklam om Estrella, Salt n vinegar. Den godaste, helt oemotståndliga chipsen. Små runda salta och lite sura chips. Oj, gott. Tur man bor så oländigt så det är omöjligt att ta sig till en affär på ett enkelt sätt.

Skulle just säga att det var ett segt avsnitt av Mentalist, men avrundingen var fin, när det bittra, ledsna äkta paret plötsligt fick en liten dotterdotter.

Skulle skrivit något om jämställdhet och hur fel det blir när kvinnor tror att man kan bestämma över fler områden. Att det är jämställdhet att ta över även det traditionellt manliga, utan att släppa in männen i hemmet, gardiner, tavlor, tapeter, besticklådan. Det slår mig att jag kanske har en bufflig, kompromisslös och fyrkantig sida som jag inte sett själv. Kanske ska tänka på att runda av min personlighet lite och vara lite mer försonlig.

Nu tror jag verkligen det är dags att runda av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0