Dejting

Jo, för första gången i mitt märkliga liv (?), så har jag alltså dejtat några gånger. Tjejer som jag träffat på dejtingsajter och brevväxlat med. Du kan förstå hur underligt konstlat det är att dejta människor man aldrig träffat förut. Ja, vad betyder ordet dejt, egentligen? Jag uppfattar det som ett överenskommet möte med lite vibbar. Men jag antar att det är lite vanligare, fortfarande, att man dejtar personer som man träffat förut, på jobbet, krogen, dansgolvet eller på matlagningskursen för singlar.

Nåväl, en onaturlig situation är det för mig som bara blivit tillsammans med tjejer som först varit mina kompisar. Nä, jag tror jag behöver betydligt mer träning om jag ska lyckas med detta på ett bättre sätt. För några dagar sedan tänkte jag att jag skulle börja denna bekännelse med påståendet att Puckopeo suger röv på att dejta. Kanske för att jag var lite frustrerad. Men det är väl en överdrift att påstå det, egentligen. Men ingen röv utan eld, brukar man väl säga. Rök, alltså.

Jag hoppas kunna trimma min framtoning och bättra på min inställning och min inbyggda ironiska skepticism. Inte för att jag tror på astrologi, men... (så brukar man väl säga när man egentligen tror på något) jag är ju kräfta och de är väl kända för sina kraftiga skal. Det är väl inte helt lätt att öppna sig om hjärtat är omringat av keratinsköldar. Och inte helt lätt att bli attraherad av en oåtkomlig skalman. Jag skojade med Allie om att mitt alias på dejtingsajten kanske skulle vara något som associerade bättre med alla skal, kanske Löken. Eller inte. Eller bananen. Eller, absolut inte.

Äsch - jag är lite off idag. Jag har haft mina underbara barn i två veckor på raken, så nu jag är lite seg. Lika seg som kolan i köket, kanske. Den smakar gott och jag tror jag ska äta en liten bit till. En liten, medan jag tittar klart på Morden i Midsomer. Spännande, faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Real Swedish Man

Det där med dejting är inte helt lätt när man är ny på det hela. Jag hade själv dåligt flyt för ett antal år sedan då jag hittade en bok som heter "Double Your Dating" av en kille som heter David DeAngelo (eller något sådant). De åren sedan jag först läste den har ändrat på ett och annat måste jag säga :) Lycka till mannen!

2010-01-20 @ 11:38:26
URL: http://realswedishman.blogspot.com/
Postat av: Anonym

David DeAngelo och Neil Strauss är heta tips, de pekar på vägen. Men något är det som ännu tar emot. Jag tror inte jag kan fokusera på för många saker på en gång. Första prioritet har husrenoveringen just nu. Sedan är det afrikaresan och lite annat just nu. Men boken kunde man ju köpa och fuskstarta. Jag har läst The Game av Strauss. Nu har jag The Rules of The Game. Men han tillåter inte ströläsning, för boken är upplagd som en kurs. "Don't skip ahead", säger han. Kanske ska bryta mot reglerna...

2010-01-22 @ 22:51:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0