Förberedelser

Puh, helt slut. Vilken vecka, igen. Hektisk och hetsig. Men till slut melodifestival och barnen sover.

Inte så mycket till melodifestival tyvärr, inget jag fastnade för. Satt och fixade med adresser. Tänkte att jag skulle få ordning på det så jag kan skicka åtminstone några vykort från Afrika, till Sverige. I perioder har jag haft ordning på adresser och annat, men på senare år gled det mig ur händerna. Det var roligare att pilla med det än melodifestivalen.

Nu ser jag Dum, dummare. Den är väldigt, väldigt rolig. Otroligt sjuk.

Jag tänkte berätta något om mina förberedelser inför Afrikaresan.

Två besök på vaccinationscentral, först tre sprutor sen fyra mot...
Gula febern
Hepatit A
Hepatit B
Polio
Tyfoidfeber
Hjärnhinneinflammation A och C

Drickvaccin mot kolera

Sen tillkommer medel mot malaria

Sex dagar förberedelseträffar inför resan i Södertälje
Tre förberedelseträffar, minst, i vår norrköpingsgrupp

Forex - beställa ett antal 50-dollar sedlar inte äldre än 2000
Gåvor - pannlampor, ficklampor, miniräknare inköp
Lämpliga skor
Kolla upp lämpliga kläder
Apoteket - diverse, bla handsprit, magpiller m.m.
Förbereda en del lektioner som jag inte kan hålla i själv
Fixa kattvakt
Ordna barnvakt
Kolla mobiltelefon och dator - fixa tidsfördriv som film eller talbok för flygresan
Starta ett konto på resedagboken eller motsvarande.
Ordna husvakt
Göra ett fotoalbum om mig själv och visa den afrikanska familjen vi ska bo hos (ska alla göra om sig)
En personlig gåva, som ett foto eller så

Jaha, var det inte mer, känns det som. Jo, sen är det väl den där vanliga packningen, som kanske kräver lite extra eftertanke eftersom jag kommer vara borta tre veckor, om allt går som planerat.

Just nu går jag och oroar mig för en händelse på en dejtingsajt. Äsch, kanske var jag för öppenhjärtig och blåste något. Ibland testar tjejer en, medvetet eller omedvetet, är man en tönt går man på minorna och de sprängs. Men är man cool så glider man runt dem. Ja, var jag står är väl uppenbart. Så här i efterskott framstår allt lite klarare. Lite. Fast rätt suddigt ändå. Äsch, första pinglan. Läxa till nästa gång. Andas ut, andas in. Läs flera gånger, skriv ett svar nästa dag, tänk efter före, var smart och tänk, inte känn. Ha inte brådis.

Okej, jag kanske klarar mig lite bättre än killarna i Dum, dummare. Nu är det så pinsamt att jag inte riktigt klarar av att titta. Snart kommer väl toalettscenen, den när Jeff Daniels fått laxermedel av Jim Carrey och går på en trasig toalett hos den söta tjejen. Ja, billig prutthumor. Men går in under den skeptiska radarn och får mig att skratta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0