Italienska för nybörjare

Nu är jag igång. Första kurstillfället i italienska för nybörjare har varit och vi var många. Drygt 20 personer, de flesta kvinnor och några runt min ålder. Bl a en söt läkarstuderande, som log så fint när jag hastade hem på slutet. Kursledaren, som jag googlat och kollat upp via facebook, hade en liten bäbis och en gubbe hemma. En lätt besvikelse. Samtidigt måste jag nog säga att fotot på facebook var taget ur en väldigt bra vinkel. Önskar jag hade så fina foton på mig!

Får se om man kan locka iväg några på puben, efter ett tag. Särskilt läkartjejen, förstås. Jag fick möjlighet att presentera mig och orsaken till min latinska böjelse; Montalbano och motorcykelsemester. Hoppas det var inspirerande för någon. Jag är i alla fall väldigt sugen på motorcykelsemester i Italien.

WrooOOOoom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0