Puh!

Ännu en vecka gick, med bara måndag, svisch och fredag. En snabb och kort vecka, men fredagen var lång. Först lång dag på jobbet, 9-18, faktist. Sedan lång trevlig partykväll med förra årets 3B! Mr MoneyPenny bjöd på grillat. Men det är klart, det var jag som stod för själva grillandet. Fick testa en Weber-gasgrill för första gången. Oj, så smidigt jämfört med den klassiska kolgrillen. Den var så mjuk och så lätt att grilla med, inte alls samma glödande kamp på eggen, mellan sotbränt och blekblodigt resultat. Grillen var fin, men slutet på oktober kanske inte är idealet för sådana utomhusaktiviteter. Där stod jag i 3 graders värme, i mörkret, ensam i regnet under ett plasttak på dekis. Några rökare förbarmade sig och gjorde mig sällskap, då och då. Host, host. Nästa gång kan det väl vara passande att rökarna grillar.  Äsch - jag gillar att grilla, så det var helt okej.

Morgana påminde om hennes alias. Det var kul, jag tyckte det var ganska passande. Fast det visade sig att hon förknippade det med den onda, smala "bläckfisken" Morgana i Ariel II, och inte Arthursagans Morgana som jag hade i bakhuvudet. Å andra sidan är Morgana i den nya TV-serigen, från BBC, kanske är mer positivt speglad än legendens Morgana. Verklighetens Morgana är i alla fall en toppentjej.

Asch, jag är för trött för att skriva något vettigt. Jag försöker fånga något vi pratat om, men hjärnan sladdar. Jag har kännt mig lite "dagen efter" och sonen har varit febrig och kräkts, föräldrarna varit här, jag har skjutsat dottern på kalas, där jag själv blev kvar några timmar. Det var kul. Men nu är jag slut och klockan är så mycket.

HD, kalasvärden, som för övrigt har en kalaspingla till fru, är också en pirat. Så jag fick möjlighet att låna lite filmer. Det är några av dem jag sultar efter att se. Bla Änglar och demoner, Hellboy II och Mamma Mia. Jag råkade nämna att jag behövde en vettig kamera för att plåta Afrika i februari. Vänta lite, sa han, och hämtade en. Ta den här och prova om den duger för dig. En ny fin 8 megapixlars Canon. På långsiktigt lån. Den duger nog. Ibland har man vänner som man inte förtjänar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0