Tyst i klassen

Jo, jag trippade in i ett klassrum för att hämta lite kvarlämnat material. Pettson hade lektion i salen och det var så lugnt och tyst, matte, de var inte många, kanske sju, och längst fram låg två, tre utsträckta på bänken och sov. Oj, tänkte jag, och funderade på att säga något, men man vill ju inte sparka på den som ligger. Men då sa Pettson:
- Vi har rast, det är därför några vilar.
- Jaha, annars tänkte jag att jag också ville vara på mattelektion här, sa jag. Det verkar så skönt.

Kissen verkar älska mjölk och grädde. Men, ärligt, de tål väl inte sånt. Eller? Om man googlar lite snabbt verkar det som om en del tål, men att de flesta katter inte tål mjölk. Nåväl, nu har jag en nöjd kisse som fått bara några skvättar mjölk. Mycket nöjd och kurrande kisse.

Vad ska stackarn heta? Jag har tänkt mig något på temana
Filosofi
Litteratur
Mytologi
Historia

Men hon är en tjejkatt, vilket gör att Sokrates, Aristoteles, Herodotos, Loke, Erasmus, Newton m. fl. går bort. Ack. Vilka bra kvinnonamn finns? Luna, men det är upptaget, Lucia, men nja, ej okej, Xantippa är ju kul med ett x i, x är en cool bokstav. Namnet är känt för Sokrates fru hette det. Känd i historien för sin grälsjuka. Hon var den ende som kunde täppa till truten på filosofen Sokrates. Tyvärr låter Xantippa som något snuskigt, för när jag sa det i fikarummet tyckte någon att det lät som snippa. Fyller ju kriterierna för ett tjejnamn. Men nja.

Katten är avundsjuk på Barbara, hon går över tangentbordet fram och tillbaka. Men, ja, nu ligger hon och kurrar och sover i knät med sin tass på min arm. Jag tittar på True Blood.

Italienska-kursen var rolig idag. Temat var La famiglia, familjen, med ord som mama, papa, figlia, sorella, zio m.m. Quanto anni hai? Frågade vi varandra. Mimmi var bara 24 år. Söt, för ung. Gunnar är 62, och flyger till Italien i helgen för ett par hundra från Nyköping med Ryan Air. Han menar att det inte finns någon anledning inte åka ofta, med tanke på priset. Jag är böjd att hålla med. Det var inte tyst i klassen precis.

Kommentarer
Postat av: Fysikläraren

Är det en tjejkatt så kanske Sapfo kan passa?

2009-11-05 @ 18:38:27
Postat av: puckopeo

Ah, bästa förslaget. Bättre än Xantippa, men visst, fortfarande lite av en tungvrickare för en svensk gom.

2009-11-05 @ 22:23:47
URL: http://puckopeo.blogg.se/
Postat av: Linn

Välj ett namn med "s" ljud i det, då lyssnar kissarna bättre när man ropar. Min yngsta som heter Looks that kill, men kallas Lucky lyssnar inte alls när man ropar. Hör av dig om du fortfarande är intresserad av resburen eller vill ha hjälp med kloklippning eller diverse frågor.

2009-11-07 @ 12:43:05
Postat av: Röde baron

Ååååh! kloklippning...hugg!

Sorry...kunde inte låta bli!

Tips på namn, javisst! Tänkte på Amazoner, vilda kvinnovarelser...men det blir svårt att roppa på missan då, så då hoppa hjärnan till bilen amazon, vilket ledde till Fleksnes och sketchen volvo sonett..och där har du NAMNET! Sonett!

Testa...komsi, komsi, ssssssonet, kssss,ksss, komsi, komsi...det funkar! (min katt kom o sa mjauuuuuu! - kort översatt - ge mig mat för h-e!)

Så godnatt nu ska jag utfodra lilla grå!

2009-11-08 @ 21:08:24
Postat av: puckopeo

Sonett? En linköpingsbo bör väl digga en gammal Saabmodell, men så nätt fångas inte mitt intresse! Och Linn - resebur, det låter bra. Jag hör av mig, om jag inte glömmer det som så mycket annat dessa helt superstressiga tider.

2009-11-08 @ 22:17:33
URL: http://puckopeo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Dags för uppdatering!

2009-11-22 @ 17:22:44
Postat av: Anonym

Så rätt. Men vem är du, mr/ms anonym?

2009-11-22 @ 22:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0