Makaber dialog

Första kvällen utan barn börjar i trevligt sällskap hos John Silver. Vi sitter och pratar om gamla bekanta. Bröderna K. nämns. - Men du har väl hört, säger jag, att en av dem, Tommy, tog livet av sig, för frun lämnade honom. Nä, det hade tydligen djungeltrumman helt missat. I Mullsjö kör vi fortfarande med de gamla sätten att kommunicera... Då säger fru Silver att John säkert INTE skulle ta livet av sig, om hon lämnade honom. Det blir en kort men märkbar eftertänksam tystnad. Kanske funderar alla vad hon egentligen vill ha sagt och varför. Så jag fyller i - Nä, men Tommy var ju gift med en riktig donna.

Lite makabert, det hela, men vi skrattade alla. Även fru Silver, en toppentjej/kvinna/tant.

Fysikläraren recenserade U2s nya album, tydligen blandat intryck. Ska kolla med fru Silver, som också gillar U2.

Imorgon blir det storhandling efter jobbet, sedan slapparkväll med Merlin. Det brukar bli lite pusta ut, den första dagen utan de små livliga raringarna. Men, som sagt, badrummet måste få sin översyn snarast.

Dags att pusta ut för idag, ska se om jag kan ladda nya mobilen med lite kul innan jag helt lämnar in.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0