Toalett?

På jobbet ska personalrummet byggas om och bli större. Vi har tre ritningar, tre förslag att ta ställning till. Antingen ryker några arbetsrum, eller så blir ett par omklädningsrum fikarum istället. Några detaljer i ritningarna är svårtydda. Till exempel kallas ett lärarkontor för expedition. Märkligt. En annan svårtydd kvadrat föreslog jag vara WC, en liten toalett, som blev kvar från omklädningsrummen. Mitt i fikarummet. Kanske ändå inte... Men visst vore det festligt, med ett sånt där bås med tunna väggar på små stolpar, så man kan se benen. Smidigt om toapappret tar slut. - Öhh, ni där ute, kan ni skicka borsservetterna? Rutcha in dom under väggen, bara. Kanske skulle vara bra att ha en köksfläkt ovanför toan, ja, ifall man kör nr 2.

Mitt tredje sista projekt på huset är toaletten på övervåningen. I helgen ska jag... hade jag tänkt att kakla, men åtminstone måla på det där flytande gummit, som ska täta mot vatten, innaför kaklet. I bästa, bästa fall, kanske några platter kommer upp.

Mitt andra sista projekt är köksfläkt, inte till toaletten, men till köket helt enkelt. Det ska väl gå smidigt, jag räknar med max en dags arbete på det. Sen, ska jag kakla nytt fint kakel, där med.

Mitt sista projekt är att höja innertaket på bottenvåningen. Oj, det kommer göra susen, men det blir nog ett sommarjobb. I och med det kommer huset vara klart. Till slut. Då blir det inflyttningsfest och 40-års fest. Kombination.

Imorgon ska jag på inflyttningsfest i Norrköping. Yasmin bjuder till, kan man gissa på ris till middag?

Innebandyn var lika rolig som vanligt. Trots att jag fick ett litet ryggskott i onsdags morse, i duschen. Argh. Jobbigt när man står vid whiteboarden och plötsligt stönar till, vinglar, när man ritar en polisbatong. I omklädningsrummet berättade Hannes om sin mor som haft ont i ryggen sen nyår. Hon har inte ens kunnat diska. Smålandskisen undrade om det berodde på diskbrock. Oavsiktligt startade han givetvis en ordvitsparad. Hannes sa att det inte var så enkelt som en disk som hamnat fel. - Lite skumt, med disken, alltså, sa jag. - Yes, sa Go. - Så det blir inte diskat hemma längre, sa Krister. - Ja, man får hoppas att pappa inte diskar mamma, då, sa jag. Och därmed hade man väl nått "the bottom". Till slut brukar ordvitsarna bli väl långsökta. Men man får inte rygga för att gå lite för långt, heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0