Kort - eller medel/kort

Jo, jag är inte helt lång. Inte kort, kort, heller, snarare medel/kort.

Jag var mycket kort mot mitt ex som jag mötte på biografen. Hon stod med några av sina kollegor, någon av dem är/var/kan/kunde bli min ersättare. Vet ej exakt. Men jag hälsade mycket kort. - Hej. -Hej. Gick snabbt ur bild. Vill inte bli jämförd med någon av dem. -Ja, det är så du ser ut. Nu förstår vi varför X nobbade dig. Du ser lite pucko ut och kort är du med. Annat är de med oss, långa stiliga och framgångsrika. Lyckliga med, förresten. Ja, så tänker jag att de tänker. Självklart tänker jag säkert helt fel. Eller inte. Kanske inte riktigt så lyckliga, möjligen.

Kort väg hem, hade det varit, om jag fått lift med mitt X. Jag ringde och frågade. (Ovärdigt, jag vet.) -Nej, ta tåget, sa hon. Man kan lugnt säga att hon var kort tillbaka. Så jag tog tåget och gick till min bil som var parkerad vid busshållplatsen 3.5 km från resecentrum.

Jag hade inte fått böter, men näst intill. "Vi har noterat ditt bilnummer. Nästa gång polisanmäler vi dig." Det är den enda parkering som finns vid en busshållplats på denna sida stan, och vad som såg ut att kunna vara en pendelparkering. Men det var alltså helt fel. Jobbigt. Jag kan ju inte betala fem kr i timmen för att parkera och åka buss. Jag kan inte ta bussen till bussen, för tiderna passar inte. Möjligen kan jag ta bilen till pendeln, men då måste jag ha en cykel parkerad i Norrköping. Vid stationen över helgerna. Låter det ens troligt att det kan fungera?Jag kan ta cykel till bussen. Men ack. Upp med tuppen, eller snarare, en bra bit före tuppen. I snö och elände, cykla 5 km... (Vill helst ta bussen, både för miljön och plånbokens skull. Men också för att det är så jämrans tråkigt att köra ensam på motorvägen.)

Ska ringa kommunen - och ägaren till parkeringen.

Det skulle vara ett kort inlägg, och inte så gnälligt heller, helst. Men så blev det idag. Roligt imorgon, är min föresats.

Kommentarer
Postat av: Mr B

Jag blir så trött på folk som inte kan ta en vettig diskussion utan att komma med hot och liknande. Vidsyntheten - vart tog den vägen? Är folk så trångsynta så att de inte ser den? "Den onda cirkeln" är ett faktum. "Rubba inte mina (onda) cirklar" och Jantelagen - grunden för lugn och harmoni människor emellan (not). Människan kanske ändå är ond i grund och botten. Nej, jag vill inte späda på detta tråkiga tankesätt som tydligen infekterat parkeringsfascisterna. Eller ska jag kalla dem "farsister"? Det är ju nästan som en dålig fars. Människan är i grunden god; det har bara slagit slint hos en del. Det borde innebära att det finns hopp. Skulle det vara så farligt om du parkerade där och i god tro dessutom? Kunde de inte ha bett dig kontakta dem och lämnat sitt mobilnummer istället? Dåliga människor. Puckopeo - bra människa! I ditt resonemang om korthet så är en kort människa en sämre människa. Parkeringsfascisterna är de korta människorna i resonemanget och sammanhanget. Det finns kanske andra som också uppfyller kriteriet för kort människa. Folk som av ren elakhet (?) inte ger en tidigare älskad människa skjuts till Linköping - passar de in? Jag skulle hävda det. Du, Puckopeo, platsar i NBA. Är du möjligen så nobel att du från denna stund ska tituleras Sir Puckopeo? Ja, varför inte? Med detta som grund ser jag fram emot det mycket positiva inlägg som utlovats inför imorgon...





2009-03-12 @ 00:33:11
Postat av: puckopeo

Mr B, du är the one and only Mr B.

2009-03-12 @ 09:41:05
URL: http://puckopeo.blogg.se/
Postat av: Mrs J

Alla drabbas vi av mörka stunder och allmän sinnesförvirring, då vi tänker mycket mörka tankar om oss själva. Det finns t o m många människor ute i världen som har tagit dessa stunder hos oss (vanliga) och förvandlat detta till en inkomstkälla. Jag pratar helt sonika om alla dem som åker runt och föreläser om självkänsla, självförtroende och olika planeter. De har ju varit ganska smarta, och tjäna pengar på människans obalans. Denna obalans, är obalansen mellan onda och goda tankar. En människa som hela tiden överöser oss med positivism, har en obalans åt det goda tankarna och en mycket negativ människa har helt sonika en obalans åt de onda tankarna ffa om sig själv. Vissa människor har turen att vara helt i balans mellan dessa två. Denna balans ,eller det som vissa kallar för en inre frid, påverkas av vad som händer runt omkring oss. Vilket gör att att vi ibland, efter omtumlande händelser, kan drabbas av tillfällig sinnesförvirring och uppleva att människor runt omkring oss är mer onda än vad denna människa har tänk att egentligen vara. Eftersom vår inre obalans mellan de onda och goda tankarna om oss själva inte är rätt kalibrerat för tillfället. Jag tycker att Disney har förklarat dessa onda och goda tankar ganska bra i "den onda " djävulen och "den goda" ängeln (som sitter på axeln)som Kalle och Pluto brukar tampas med när de inte riktigt vet hur de ska göra i en knivig situation. Vanligtvis vinner den goda ängeln, så är det inte lika ofta i det vanliga livt. Då människa oftas väljer att tro att "alla" gör/tänker/säger det elakaste. Sträck på dig puckopeo, och lyssna på den "goda" ängeln.

2009-03-12 @ 10:09:08
Postat av: Fanny

Ah..Jag har ett synnerligen självklart förslag och jag(och alla andra)har sagt det förut..FLYTTA TILL NORRKÖPING DITT PUCKO!!!

Dags att bryta med det förflutna och sluta älta!

2009-03-12 @ 12:16:42
Postat av: Röde baron

Ett riktigt kapitalistiskt tips! Tjäna pengar och börja leva! Sälj huset, sluta lägg ut pengar på arbetsresor, få tid över till dig själv, ut och shoppa, kasta dig in i partysvängen, börja ett nytt kapitel i ditt liv...

2009-03-12 @ 17:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0