Bakdag

Är det alltid så, när man ska starta upp något nytt projekt, att man hittar på en massa annat för att sjuta upp själva uppstarten? Idag fick jag för mig att jag skulle baka, så det gjorde jag. Jo, det behövdes, tyckte jag. I alla fall så tog det merparten av dagen. Nu finns det 40 bullar, 50 frallor och 2 rabarberpajer att äta. Men behövdes det egentligen? Det känns i efterskott klart bakvänt att ägna så mycket tid åt en sån sak som bakning. Nåväl, kommer det oväntat besök, så finns det fika. Jag är redo, alltid redo.

Här ligger jag i värmen på sängen med heta Barbara. Att de där bärbara alltid ska bli så varma i knät... Och passiva. Bättre vore att ligga med en Bar rar A, eller B. (Ordvits.)

Tyvärr verkar själva planen för bottenvåningen inte funka. Plan A, alltså. Så nu funderar jag på någon slags plan B. Det tråkiga är att plan B inte innebär någon större förändring av rumsindelningen. Vilket jag så gärna sett att det blev. Bättre använd area, det är ju målet. Väldigt klurigt. Jag bjöd in fru A och hon hade helt andra idéer än jag. Tyvärr mer realistiska än mina, bättre på sitt sätt, så nu känns det lite B.

Igår hade jag baddag, lite svalare än bakdag, och skönare. Simmade 1200 m. i sjön. Fick ont i musklerna efteråt, aj, aj, trots stretchning. Det var länge sedan jag simmade seriöst. Och, ärligt talat, jag var frusen när jag klev upp. Helt varmt är det inte än, i vattnet. På land däremot är det ju otroligt hett. Vilken sommar, vem kunde tro det, för fjorton dagar sedan? Det var nog många som bokade en biljett med Ryan Air till medelhavet då. Ack, de kan ha fått det vått.

Nä, upp tidigt i morgon och flytta möbler och sedan, äntligen, riva, rasera och sedan renovera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0