24 h utan mat

Hela lördagsdygnet utan mat. Jo, så blev det. Guess why? Naturligtvis maginfluensa. Det är väl någon gång per år eller två, numera, som jag har det. Varje gång är det samma nära döden upplevelse. Varje gång är det som det värsta man varit med om. Även denna gång, och på sitt sätt värst. Denna gång kräktes jag  bara vid ett tillfälle, men jag var totalt utmattad i ett helt dygn. På lördagskvällen lyckades jag komma upp ur sängen och sätta mig framför TV:n i ett par timmar. Vilken lycka att känna sig så stark. Jag gjorde en tekanna, men blev så trött av arbetet att jag somnade i soffan, utan att ha druckit en droppe.

Ensam är inte stark, man känner sig rätt så utsatt utan någon "nära anhörig", så att säga, i närheten. Kände mig till och med lite rädd, ett tag. Du vet, när en man är sjuk...

Nu har jag förstås hamnat helt på efterkälken med planeringen för renoveringen. Det känns dystert. En förlust i företagsamhet, men en vinst i viktminskning! Samtidigt ringde min bror och sa att vi inte skulle åka till Göteborg och Liseberg, som planerat, på tisdag/onsdag pga att vädret ser trist ut. Så det blir väl skjutet fram till helgen, eller så. Det betyder ju några extra dagar i huset, och en möjlighet att komma ifatt på, typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0