Smålänning handlar skotskt

Hu, har lagt en beställning på skotska varor för flera tusen kronor. Pust. Det smärtar någonstans i den småländska själen. Men den driftiga nerven måste ju också ha sitt utlopp, smålänningar är inte bara ekonomiska det finns ju en så kallad gnosjöanda också. Tillsammans ett gäng, har vi handlat för summan med ett estetisk och kulturellt syfte. Äntligen, kan man säga. En del önskningar tar tid att uppfylla. Särskilt som man nästan spricker av en massa drömmar som jag gör. En gång i livet drömde jag om att spela säckpipa också, som de gör i Edinburgh, på slottet en gång om året vid Military Tattoo. Det tv-sändes ju på sjuttio och åttiotalet, när det inte hände så mycket i världen som det gör nu. Den drömmen har som tur är blåst iväg och lämnat mig helt utan saknad. Nästan. Lite coolt är det ju. Nä, släpp det.

Jag var på slottet en gång på tågluff genom Europa med Britannien som mål. Roliga minnen.

Dags att sussa.

Kommentarer
Postat av: Fysikläraren

Skottland har mycket trevligt att erbjuda minsann.

2009-12-09 @ 20:27:43
Postat av: puckopeo

Absolut! Hoppas kunna se dig i traditionell mundering vid tillfälle.

2009-12-09 @ 21:51:45
URL: http://puckopeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0