Inte ensam med ponk, ponk

Ja, det visar sig att det är många runt 35-45 som är på gång att skaffa båge. Kanske inte ponk, ponk - båge, men i alla fall. En mc. Jag pratade med John Silver, som kom förbi, och nämnde min böjelse. Han räknade på en gång upp fem bekanta, boende i närområdet, som närde samma drömar. Och var i full färd med att förverkliga dem, i olika stadier. Någon hade redan mc, andra tog kortet. Inga kvinnor, emellertid. Jag kanske ska titta på en mc imorgon. I Ryd. En blivande student ska omsätta sitt fasta kapital till flytande och hoppas på mitt bidrag där. Jag är mycket tveksam, men... Kanske. Tyvärr behöver jag varje uns av mitt likvida medel. Om inte för stunden, så för den dyra vintern, då elkostnaden fördubblas, tripplas och fyrdubblas, för att senare mattas av i maj.

En annan tokig dröm som jag har - jag har många, men kan ju inte släpa fram alla i ljuset - är ju att ta hängglidarcertifikat. Idén aktualiserades av en tv-dokumentär ikväll, som hette "De kallar oss skärmflygare". Mycket inspirerande och fantastiska vyer över Frankrike. Bara män, för övrigt. (I stort sett, det var väl någons fru också.) En sak för framtiden, långt fram... En fin karamell att plocka fram om livet börjar kännas monotont.

Dröm nummer tre, italienska för nybörjare, börjar så smått ta verkliga konturer. Jag är numera anmäld. Valde mellan studiefrämjandets lärare Claudio och folkuniversitetets Sara. Inte så svårt val. Eller hur? Jag surfade, men insåg att Sara både är för söt och för ung för mig. Inspirerande i alla fall. Pirate bay kunde emellertid inte dela med sig av filmen. Den fanns inte. Numera ska inte ens Pirate bay finnas. Sorgligt för alla frihetskämpar - eller snåljåpar?

Eftersom jag fokuserar på mc-kort, så får drejkursen stå på jäsning, ett tag till. Suck.

Hur ska det gå med alla planer, kommer jag förverkliga dem? Är jag envis och drivande nog? Sluta inte att läsa bloggen!

Kommer jag att kunna dra fram en hjärter dam ur rockärmen en vacker dag? Mitt liv som redigerad live-såpa fortsätter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0