Delmål 2.0 uppnått

Huthaa! - Som man hurrar i Black Adder - nu har jag höjt innertaket på bottenvåningen. Nytt innertak, gips, är uppsatt. Men, det är inte spacklat och några innerväggar har stora glipor mot innertaket, eftersom väggarna inte räcker upp till taket, längre. Men, i alla fall, delmål två uppnåddes kl. 22.00, då sista gipsskivan fästes mot glespanelen. Jag hann, nätt och jämt innan semestern tog slut. Hade väl hoppats på att komma längre, men. Ja, nu är det värsta gjort. Det är svettigt att langa upp en 27 kilos gipsskiva, 2,4 x 1,2 m, upp på en gipslift med sina lyftarmar på 2 m höjd. (Övervåningen var delmål 1.)

Nu är det bara... (bara är ett sånt tänjbart begrepp) att flytta två elcentraler, installera 10 infällda spottar i taket och 9 utanpåliggande spotter, kakla ovanför köksbänkarna, flytta kyl och frys, riva två väggar, lägga ett snyggt klickgolv, måla och tapetsera väggarna - så är det klart på bottenvåningen. Ja, förutom den gamla hallen som ser ut som skrutt. Och att jag ska ta bort ett eller två fönster, tilläggsisolera en vägg, och lyfta upp ett av fönstren i köket och sätta in ett av de borttagna. Gjort på en kafferast.

Pust.

Nästa år är det utemiljön, som är okej, men rätt vildvuxen. Där saknas ett bra trädäck och ett staket. En häck och några träd ska till. Och...

Kanske borde man flytta till en lägenhet och få ett liv. Samtidigt gillar jag skapandet. Men det tar ju tid från allt annat som är roligt i livet. Som vänner, som att grilla.

I dag var det simskoleavslutning i Brokind. Strålande väder och fika. Pojken har tagit silverfisken och guldfisken. Flickan är på gång, kan simma några meter med riktiga bentag och simma hundsim ännu lite till. Jag simmade ynka 200 meter, men njöt desto mer av de 24 graderna i vattnet. Solade en stund, också. Lite liv hinner jag med mellan gipsskivorna. Imorgon blir det kräftskiva. Inte dumt.

Imorgon blir det också kalas för flickan som fyller sex år. Redan sex år! STOPPA TIDEN! Min lilla bäbis håller på att bli stor och jag hinner inte med, känns det som.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0