Byta tangentbord på bärbar dator HP530

Jag LYCKADES!

Någon av mina fyra kattungar välte ett glas mjölk över den bärbara datorn. Det hade blivit kvar från kvällens fikande och någon puttade det över halva bordet, tills det stötte på datorns kant och välte. Det var en trist överraskning på morgonen efter. Mjölk överallt, dator, bord, golv... Hälften av tangenterna fungerade, hälften var döda. Jag lät datorn torka, hjälpte inte. Jag tog bort tangentbordet, gjorde rent med vatten, tvål, blåste med högtrycksluft, torkade, satte tillbaka. Nu var det stendött. Ingen tangent fungerade.

Jag kopplade in ett USB-tangentbord och beställde ett nytt. Sån tur att det fanns. Kostade med frakt c:a 450 kr från datorfixarna.com (i Piteå...)
http://datorfixarna.com/catalog/product_info.php?cPath=362_669_446&products_id=23779

Med hjälp av en film på youtube så demonterades och monterades tangentborden. http://www.youtube.com/watch?v=_94Y0miO45U

Visst är det okej att det fungerar med ett USB-tangentbord, men själva bärbarheten och smidigheten med en notebook blir starkt reducerad.

Nu har jag sålt kattungarna. 500 kr styck för tre av den och den fjärde gav jag i princip bort. Så jag är väl nästan kompenserad. Kattungar kostar på ... Gulliga små monster.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0