Barn, katt och miss(e) samt bokrea

Det är alltid roligt att återvända till bloggen och skriva några rader. Men efter Ugandaresan så har jag haft barnen, katten och mer därtill att styra med, så tiden, tiden, tiden... Inte ens har jag haft möjlighet att komma ikapp med de underbara tv-serierna som haft säsongsstart nu, True blood, s2 och The Mentalist, s3. Heroes har jag skippat, tyvärr har tidsdiskontinuiteten i serien avskräckt mig. När det gäller SF, så är det en grej jag har svårt för, och det är alla paradoxer som uppstår vid tidsresor. SF kan ju för vissa vara svårt - överhuvudtaget - att köpa.

Jag kom ju lite sent hem för att pricka bokrean. En bok jag gärna köpt hette ungefär Shakespeares hemligheter och handlade om ett hittills okänt manuskript och en mördare som dödar som folk dör i Williams verk. Den var slut, tyvärr, liksom "Mannen från Barnsdayle", Dick Harryssons bok om Robin Hood. Den hade jag verkligen velat haft.

Istället köpte jag:
Gibbins: Heligt guld
Qvist: Utomhusprojekt
Stokes: Filosofi 100 stora tänkare
Kumm: Terrorismens historia
Obama: Min far hade en dröm
Motorcyklar
McGowan: Den väntade

Där de två senaste är ge-bort-böcker. Den bok jag redan uppfattar som årets fynd är Utomhusprojekt. Den inspirerade mig att skissa upp hur jag vill ha trädgården. Det kändes mycket bra. Qvist fick mig att förstå nyttan av att planera trädgården i olika avdelningar och ta tag i det där problemet med vad man ska göra av alla cyklar. I fantasin har jag nu byggt ett rejält cykelställ med tak och extra förvaring. Bredvid, på nordsidan i anslutning till garage och tvättstuga, får tvättställningen stå.

Sen funderar jag och funderar på vilken slags häckplanta jag ska välja, om det ska vara lika runt hela trädgården eller om det ska vara ett parti med avenbok och resten en tät barrväxt.

Först ska jag emellertid renovera klart bottenvåningen. Suck. Tiden... En sak som i alla fall tar mindre tid nu är italienskan. Tyvärr har jag lagt ner den, för min grupp fortsatte inte och den nya hade kommit för långt. Särskilt som jag missade flera lektioner i Uganda, så kändes det som en onödigt brant uppförsbacke att komma ifatt på.

Nu är det natti för en som behöver sova ikapp.

Kommentarer
Postat av: M

Vill du ha boken Shakespeare secret på engelska är det bara att fråga din bror.

2010-03-19 @ 19:51:25
Postat av: puckopeo

Aha, det låter bra. Den lånar jag gärna, att den är på engelska är ett plus.

2010-03-22 @ 20:23:08
URL: http://puckopeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0