750 kr för att dra i en gipsskruv

Usch, idag var en sån dag man inte skulle gått upp. Jag var trött och kände mig trög i både kropp och huvud. Det lyckades jag bevisa också när jag bara skulle rätta till en liten grej. Helt onödigt, extraarbete egentligen, jag ville säkra en gipsskiva i taket med en extra gipsskruv. Jag hittade inte regeln, så jag använde en elektronisk mojäng som hittade den och så drog jag skruven rakt i kopparröret för värmen till elementen. Aj, det blev hål och vattnet sprutade som ur en dusch över mig. PANIK!!!

Den snälle rörmokaren kom så småningom. Som räddat mig en gång förut, när varmvattenberedaren sprack och vattnet forsade, också. Trots att det var söndag och fast hans son fyllde år och frun blev irritaterad.

Det kostade 750 kronor - helt i onödan för jag vet ju mycket väl att jag inte får skruva precis där jag skruvade. Egentligen VET jag det. Suck. Det var då jag började fundera på hur mycket det kostar mitt X och mig att leva var för sig. Bara dubbelt boende och extra resekostnader, däribland två stora bilar istället för en stor och en liten skrutt, kostar ungefär 100 000 kr per år extra. 50 000 kr var. Ta bara X:ets hyra, 6 500 kr/mån*12=78 000. Det ger en tumvisning vad det kostar. Sen tillkommer telefon, bredband, TV (bil) och allt annat som betalas dubbelt. Det får en att tänka. Ett: vilket häpnadsväckande värde jag måste ha, minst 50 000, om året -  för att slippa bo med. Negativt värde, tyvärr. Lite av barnen på frostmofjället. Vem bjuder minst, han kan slippa få honom. Hmm, jämförelsen haltar kanske något. Tanke nummer två, jag måste ha en ny kvinna för att spara pengar...

Tanke nummer tre, tillbaka till sängen. Där jag borde ha stannat idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0