Ball paintball, trots "pain"

Tog premiärdoppet i nya badkaret efter en dag i skogen. Äntligen värme och lite vila. Vi var ute hela dagen, för vi hade friluftsdag och jag, Mast och Mary Poppins hade tagit tag i paintballen. Mary visade oväntat handlag med pickan, fast det var första gången för henne. Hon avslöjade att hon egentligen inte gillade idén att träffa varandra på det sättet. Som princip. Men när hon väl var igång, gick det bra. Kändes det som. Det var lite fuktigt i busken, men vi hade skyddskläder. Några droppar kom, fast då lunchade vi i Hageby. Mast var ganska nöjd trots den omilda behandlingen från eleverna. Jag fick två fullträffar, på mig, alltså. En mellan ögonen, men visiret tog smällen. Och en på pannan. Den gjorde ont. Men jag fick glädjen att markera träff på många elever, så jag är fuller nöjd. Trots lite sämre prestation på slutet.

Jag är så slut i kroppen. Fyra timmars krypande och pangande i spenaten och arbetet igårkväll... Då, när alla tittade på tv och hade det skönt, kröp jag på vinden vid takfoten och isolerade huset med gullfiber. Trångt, trångt - man fick åla sig fram och putta ett stort sjok med gullfiber framför sig. Ett jobb på fyra, fem timmar effektiv tid. Man känner sig så dum. Ska man ägna sig åt sånt självplågeri? Jag tror det var nån reklamfilm, där någon låg i en hög med gullfiber. Ja, det ser ju mjukt och skönt ut, men har man gjort det en gång, gör man inte om det. Materialet är ju gjort av glasfiber. Vassa glas-fibrer. De sticks. Det dammar. Så på med tjocka skyddande kläder och andningsskydd.

Imorse kändes det oväntat varmt i köket på bottenvåningen, så isoleringen funkar väl.  Det är positivt. Men det ska bli sååå skönt med en värmepump som ger den där extra mysvärmen.

Ikväll, när jag skulle städa, så sitter jag och tar det lugnt istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0