Veckan som gick så fort

Är det speciellt mitt på hösten? Det känns som om veckorna går så fort nu, och den här arbetsveckan bestod bara av måndag och fredag, tror jag, så fort gick den.

Veckan utan barn betyder sena dagar, jag passar på att göra såna där saker som att klippa mig, veckohandla, italienskakursen. Enda dagen jag kom hem före 18 var måndagen, men fick jag bära in diverse arvegods till förrådet och in i huset. Den tunga soffan bland annat. Pust. Jag ångrar så att jag tog den. Så typiskt dumsnålt tänkt, en bäddsoffa behöver jag ju. Men... en solblekt, rödbrunrandig soffa från 1975... Puckopeo, du behöver ju inte fylla ditt nyrenoverade hus med fula grejer. Bättre utan en massa överlast av möbler. Hellre lite japanskt stuk, men madrasser på golvet, ärligt talat. Jag skyller på min mor, som också håller hårt i plånboken. Det blir att bära ännu en gång, ack, till Myrorna eller Hjärta till hjärta.

Idag har jag försökt få trädgården i ordning inför vintern. Det är trädgårdsmöbler, gräsklippning och lite, men ändå en del, byggbråte som ska få en bättre plats än utomhus. Det blev nästan klart idag. Tyvärr måste jag bygga en utomhusförvaring för ved och lite annat. Så det har jag påbörjat också. Det känns rätt B, men det har legat på att göra-listan i ett par år, så det är väl dags att få lite ordning på vedhögen. Skulle vara skönt att slippa fjanta runt med den där presenningen och andra tillfälliga lösningar för att hålla veden fri från regn och snö.

Veden, ja, i alla år har jag kunnat elda med rester av det gamla huset. Eftersom jag lyfte innertaket i somras och rev ut det gamla, så är det nu ännu mer plankor och bjälkar. En del använder jag till att bygga den här utomhusförvaringen. Det gamla innertaket kommer till använding igen.

Boring, boring. Tråkigt att bara skriva om en massa saker man gjort. En liten kul grej kan jag ju nämna. På innebandyn har en av de ständiga singlarna till slut hittat en tjej. Vågen! Hans första, tror jag. Hon heter Louice och bor i Gränna. Gissa hur de träffades! Jo, en dejtingsajt, förståss. 7ehimlen, den kristna kopplerisidan. Det var hans kusin som hade lagt upp en profil. Hon nappade på den efter att den funnits uppe i c:a fyra månader. Båda ska fylla trettio, en bra ålder att dejta på. Lite avis är jag, men väl bekomme säger jag. Han var verkligen vär det. Big J, också innebandykille, fick ett bra napp för något år sedan. De träffades och det var nog rätt. Men Big J ville inte flytta till Nässjö eller Jönköping. Hon ville heller inte flytta på sig, så då blev det för jobbigt. Big J nobbade henne. Hon blev ledsen. Big H säger att Big J valde golfen före tjejen. (De golfar tillsammans.) Plötsligt flög det upp en ordvits, som jag inte kunde låta bli att säga. "Hellre ett hål i gräset än ett hål i busken, alltså." Frågande miner och ingen särskild reaktion. Jag bad om ursäkt då, och det gör jag nu med. Pinsamt. Ibland är käften snabbare än förståndet.

Men du då, puckopeo, ska inte du lägga ut på Internet? Nä, jag var väl desperat förra året, så då fiskade jag på dejtingsajter. Men nu känner jag att jag bara vill ta det lugnt ett tag och, lite, finna mig själv först. Så här i efterskott tror jag att ha en relation är som att vara drogberoende. Man är verkligen fysiskt, kemiskt beroende av den andre. Och innan det där gått ur kroppen så är abstinensen svår att hantera. Faktiskt. Man är i desperat behov av kärlekskicken. Tomheten är också jobbig i början. Det känns tomt och ensamt. Men också det går över och ensamheten känns inte längre tom och ihålig. Tvärt om fylld med frihet och nästan frid. Det är så lugnt och skönt att sitta här under trädet och bara lukta på blommorna...

Nu närmar sig klockan 21 och massor med filmer börjar på olika kanaler. Igår såg jag Fast and Furious. Rätt okej, lite kul att se snabba bilar och mekarkillar på TV. Nästan som hemma i garaget. Får se om jag fastnar för något eller om det blir Magnum på DVD i stället. Magnum PI, alltså. Idag är verkar fler koppla Magnum med ekivoka filmer, men det tycker jag är både osexigt och vulgärt. Påsättningsfilmer - blä.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0