Slalom och baksäteselefanter

Wow "vilken härlig dag". På väg till jobbet sjöng Ted Gärdestad för mig sången med samma namn. Väl framme vid bussen tio i fem, så hade alla elever kommit. Fantastiskt. Dagen fortsatte lika bra som den börjat. Det enda vi saknade, förutom mamma, var solen. Det var lite dimmigt på toppen. Faktiskt lite svårt att orientera sig.

Bamse, som körde bussen, hade bältat sig. Jag satt med Yasmin, bakom honom, utan bälte. Därför sa jag att han ändå inte var säker, för  han hade en baksäteselefant. Jasså, sa Bamse, vem menar du då? Med en tydlig gliring till Yasmin. Det tycker jag var taskigt sagt, fortsatte han. Ok, sa jag, två då... 

Slalom baby, slalom, sa jag igår. Det blev väl mest slalom och väldigt lite baby gjort, måste sägas. Inget annat var väl förväntat. Det är underligt att fast det nu var några år sedan man sladdade utför, så finns förmågan där, kvar. Att sladda utför har väl blivit lite av en puckopeospecialitet på mer än ett sätt...

Nu är puckopeo väldigt trött. God natt och tack B för några väl valda ord. Mycket klokt inlägg till "Hjärntvätt och trosfrågor" om den föränderliga normen. Tack, men med klart mindre dignitet, till Ms Austen och Fanny för en trasig länk. Men tanken var god, kanske. Det vet jag ju inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0