Sista bloggen

Så tänker jag nästan varje kväll, sista bloggen, sista inlägget. Nåväl, tacka Marit Paulsen för att jag blev lite inspirerad att skriva något. Hon gjorde ett intressant utspel i dagens Aktuellt, kl. 21.00, samt i efterföljande Babel, då för övrigt skräckförfattaren Jan Ajvide Lindquist intervjuades. Marit menade att EKOLOGISK ODLING ÄR OMORALISK. Hennes argument var att en sådan odling kräver minst dubbelt så stor jordbruksareal. Då räcker inte skördarna till för att mätta jordens befolkning. Därför är det omoraliskt. Kan man då öka jordbruksarealen? På SLU sade man att jordbruksmark i sig är en dålig typ av mark, vanlig natur är förståss bättre för miljön och mångfalden. Därför är det en tveksam vinst med att odla upp mer natur för jordbrukets skull - även om man odlar ekologiskt.

Se alltså Aktuellt 21.00 och Babel från dagens datum på svt play och bli omskakad. Verkligheten är komplicerad.

Jag hoppas inte det är sista bloggen. Men humöret den här veckan har verkligen inte varit på topp. Därmed inte sagt att jag tar tillbaka vad jag skrivit, som är min fullständiga övertygelse, att idén om den romantiska kärleken är den moderna tidens förbannelse.

Puck - o - peo. En midsommarnattsdröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0