Rätt låt

Rätt låt är så olika, beroende på sinnesstämning. Men i lördags tyckte jag att det var två låtar som stack ut från allt annat, nämligen Snälla Ugglas och Opera Ernman. Men Ernman hade ett sånt fantastiskt leende och de fåniga kulturella maskerna hade lite surrealistisk Salvador Dali-känsla över sig - allt det föll jag för. Ugglas var så opretantiös i sina enkla stövlar och sin klänning. Lite alkisvarning över rörelserna, men det var en bra låt som hade mycket känsla.

Just nu ger mig Wilco, Either way, en känslomässig spegel. Lugn och fin. Texten är lite buddistisk, på något vis.men funkade egentligen bättre för ett år sedan.

Idag hade vi besök av en av cheferna på Skenäs-anstalten i samband med området Lag och rätt. Han var en systemvetare i grunden, datasnubbe alltså, som hamnat i fängelsesvängen. Jaha, han gillade data med...  Han var lite social och kommenterade melodifestivalen där han hade två favoriter, Ugglas och Ernman. Check. Apropå en fråga sa han att han inte stod ut med Beckfilmerna. Check. Lite skämtsamt skulle man kunna se fler likheter, t ex, mellan hans arbetssituation och min, men nä, trots allt har jag ett väldigt bra klientel, kunder eller "elever" om man så vill. Men, visst det kan bli en hel del "interna" skämt ibland, fängslande berättelser stundtals. Dags att avrunda för min del, "pliten kallar", skulle man kunna säga, om, ja, om...

Kommentarer
Postat av: Ms Austen

Apropå musik så borde du lyssna in Thåströms nya. Den kan nog passa dig. Lite suggestiv känsla, har inte fått toppenkritik men jag gillar den.

2009-03-16 @ 23:08:55
Postat av: puckopeo

Intressant! Två plattor på önskelistan; Thåström och U2.

2009-03-17 @ 22:10:38
URL: http://puckopeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0