Nytt ka-pittel - om fixering

Tänk vad svårt det kan vara att rita en kille med batong på whiteboarden, på gymnasiet. Temat är lag och rätt i klassen. Jag visste att det kunde bli fel, så jag var mycket försiktig, men fick ändå rita om polisen tre gånger innan batongen satt där den skulle, för att absolut inte kunna förväxlas med något annat. Mycket fnitter i klassen. Högre och högre upp, hamnade den, ändå började jag ordentligt högt.

Vid fikabordet kan man inte nämna ordet gud längre, när Ms Austen är närvarande. Det utlöser tydligen någon slags association, till ett annat trebokstavsord. Steget är ju inte långt förstås, för någon som studerat indisk religion. Shiva-kulten har ju ett stående inslag. Men, även om det som syns mest i kulten är en cylinderformat, är basen den kvinnliga motsvarigheten. Det glöms lätt bort.

Ett grovt påhopp, ja, typ, fick jag uppleva idag. Vi diskuterade filmen "Män som hatar kvinnor", lite förvånad kunde jag konstatera att de kvinnor jag gått på bio med, inte sett hela filmen, utan blundat stundtals. Några scener var för hemska, tyckte de, våld var en sak, men sexuellt våld var värre. Vi hade väldigt olika uppfattning om hur lång tid ett övergrepp med handbojor i en säng, hos förmyndaren skildrades i filmen. Fem minuter, en minut? - Men vi yngre, sa jag till Ms Austen, kanske är mer härdade? - Vadå, vi yngre? svarade hon. - Du är ju lika gammal som... Aj, jag ville bita mig i tungan för det var ju lite fel sagt av mig, förstås. Samtidigt var det ju den kommentaren upplysande. Men detta var inte det grova påhoppet. Det kom från Joe.

- Jaha, sa jag, i lätt frågande ton. -Då måste jag vara väldigt härdad, eftersom jag inte tyckte det var så märkvärdigt? Det finns ju andra filmer som är värre. Joe replikerar pilsnabbt. - Det kanske är därför är singel numera, om du uppfattar sånt som normalt (sex). Våldsamt flabb utbrister. Jag hoppas att det delvis beror på att själva tanken är så helt omöjlig.

Nåväl. Nytt kapitel. Jag tar in de intressanta råd jag får från välmenande vänner. Det är klart att pendlingen kostar och det på många sätt är en onödig utgift, både i rena pengar och den tid som försvinner på buss, bil och tåg. På sikt finns kanske en bra lösning. Men man kan umgås ändå, kanske sova över med. Det gör ju Baroner och Fannyer.

Jag vet att älta inte är bra, i bästa fall är det på väg att gå över. Ibland tänker jag på grannen. Fem år och först nu börjar han inse att hon inte kommer tillbaka.

Varje dag är ett nytt kapitel.

Kommentarer
Postat av: Röde baron

Batonger, batonger så fel det kan bli...känner igen fenomenet i mina kurser men där pratar vi om grenvinklar!!!Bara det ger eleverna något att fnissa åt...sedan spär man på med att rita en "snygg" gren på tavlan i full erektionsposition just för att illustrera hur en skarp gren vinkel ser ut resp. en gren med mindre erektionsposition som då ska illustrera en svag grenvinkel...där på kan man spä på med hur man lägger snittet rätt...efter detta är klassen i total upplösning!



Apropå boendegeografi...självklart kan du få natta någon gång i Peking...frågan är bara vilken sida av Berlinmuren...den östra tunga, tysta och förtätande sidan eller på den västra frimodiga, ifrågasättande och stilsättande??

2009-03-13 @ 19:26:11
Postat av: puckopeo

Ha, ha. Grenvinklar. Mycket kul. Öst eller väst. Bra fråga, jag väljer väl den varmaste sidan.

2009-03-13 @ 20:06:15
URL: http://puckopeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0