Inget inlägg - ändå ett inlägg

Nä, i lördags blev det inget inlägg. Idag blir det inget inlägg heller. Hade jag tänkt. Men det är lite motsägelsefullt, det är en ansträngning att skriva, eller snarare att komma igång. Men sen blir jag ofta så inspirerad av alla knasiga tankar, av den kreativa processen att det inte är alls jobbigt. Bara kul. 

Nä, igen. Jag är verkligen inte på humör. Trött, för det blev sent.

Kom i säng 03.00 efter lång dags färd mot natt. Tänkte åkt med 00.02 pendeln, men var lite seg så det blev nästa. Så 01.02 stod jag på perongen med Jimbo och väntade. Väntade... Sen sprakar det till i högtalaren. - Tåget till Linköping, Mjölby, är inställt. Det finns ingen prognos för en ersättningsbuss. Neeeeejjjjj! Straffet för att man inte lyssnar till sitt hjärtas röst. Vilket underligt meddelande, för övrigt. Finns ingen prognos. Vad betyder det och när får man reda på om det blir någon prognos? Typiskt Norrköping att snacka om prognoser, vilket SMHI-snack.

Puckpeo väntade. Ungefär 20 minuter senare fick vi reda på att en ersättningsbuss kommer. Och efter ytterligare en kvart rullade vi iväg, lätt nedkylda. Men bara lätt, det var ju ändå 3 grader varmt, så det kunde varit värre. I Linköping väntade cykeln, som jag hade trampat mig svett på till pendeln. Så nära jag missade den vid 18-tiden. Motvind eller inte är helt avgörande för hur lång tid det tar och när vindkraftverken snurrar, då är det tungt. Blev lätt förvånad över att cykeln bara stod där, passerade flera slaktade cykelvrak på vägen.

Förutsatsen att bara skriva "Inget inlägg idag" blev till några rader i alla fall. Motsägelsefullt, egentligen. Även den lilla raden är ju ett inlägg. Det är som uttrycket "Allt är relativt" - som om man verkligen menar det -  egentligen borde vara "Allt är relativt, utom detta uttryck." Jag minns att jag rekommenderade Vovsen att välja en kristen person som partner, för det var ett säkert kort. Trygg och pålitlig. Men sen blev jag själv blåst av en kristen tjej. Så därför återkom jag med lite nya råd till Vovsen. "Lyssna inte på mina råd." Vilket också är ganska motsägelsefullt. Är inte det uttrycket också ett råd?

Det bästa rådet man kan ge kanske är "Ge inga råd." Förutom att det är motsägelsefullt, är det ganska bra att inte ge råd som man sedan måste stå till svars för när allt går åt skogen, för att rådet följdes. (Tänk på  om man går vilse i den där skogen så kan man alltid fråga råddjuret.) Puh...den sög.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0