Confessions of a dangerous mind

Jag kan hålla med om att det blir en del mörker i bloggen. Någon, en man, sa att han fick tårar i ögonen ibland när han läste. Någon blev arg och menade att skivan hackar, och någon undrade om det fanns något positivt att skriva om. Antydningsvis - fanns det något kul i puckopeos liv? Jag gav svar direkt. - Varje dag äter jag, sover, andas m.m. (Livets vardagliga under finns ju där.) -Jaha, du överlever alltså, säger Fanny. - Yes, I survive, I will survive, svarade jag, men på svenska. Jag önskar jag kunde ställt mig upp på fikabordet och kört låten, med min nya karaokemixer.  (Läs den enastående texten till låten.) Eller, kanske inte...

Det finns ju ljus i puckpeos liv. Men, glimtvis ska erkännas. Korta ögonblick när tiden stannar, när man pratar bort några timmar hos piraten, när man möts på jobbet. Sånt är väl livet - så där till vardags. Nicht wahr? Och jag kan skämta om det mörka, så helt i botten är jag väl inte, ändå.

Här tänkte jag fortsätta med några bekännelser, men ... nja, provade lite, men den där integriteten sprakade plötsligt till liv. Så det blev kanske inte så mycket mer confessiones. Kanske inte så dangerous heller! Men rubriken var väl slående, tycker jag. Det blev dagens skoj, ett äkta västgötaklimax från puckopeo, med hälsningar från Mullsjö.
 
PS. Mullsjö innebandylag var på de nationella sportnyheterna idag, ett kort referat från matchen mot Jönköping! Mullsjö vann, självklart :-) Jag är inget sportfreak, men spelar just innebandy varje fredag. DS.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0