Kul

Skojade lite på jobbet. Ämnet var skönhetsoperationer på hundar. Det finns tydligen möjlighet att operera in kulor på kastrerade hundar, för att imitera de riktiga. För vems skull de nu skulle hamna där. För husses skull, föreslog Hilda, men jag kan lika gärna föreställa mig för för mattes. De finns tydligen i olika storlekar. Förmodligen för att hundar är olika stora, så en chihuahua inte ska få en grand danois kulor. Typ. Vad vet jag. B-jörn föreslog pingpong bollar istället. Jag fick inspiration och tänkte mig bjällror. Eller kanske såna som kan pipa, så där som en badanka kan låta när man trycker på den. Men varför skulle man klämma på pungen, undrar Lola, och det kan man ju undra. För att retas så svarade jag "För att det ska pipa, så klart."

I går var jag mysterrorist och satt framför TV:n tills klockan blev för mycket. Pust. Det var inte bra, jag höll på att somna på motorvägen i morse. Det är alltid värst vid Lövstad slott. Jag gick direkt till kaffetermosen på jobbet och däromkring höll jag mig ungefär hela dagen. Men det blev inte bättre för det. På kvällen hade jag dessutom möte på systerskolan i två timmar mellan 18 och 20. Sedan handling på ICA. Hemma vid 21 och missar början på nya komedin med Magnusson på TV4. Början känns ofta viktig, tycker jag. Den sätter ju själva stämningen och förutsättnignarna för resten. Det kännas svårt med motivationen att börja titta utan början. Örjan, också.

Det skaver i bakhuvudet, igen. Det är något som borde skrivas, men... jag hittar inte någon bra trådände att börja nysta i.

Så kort och gott - slut för idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0