Vanlig ålder, mogenhetsålder eller social ålder

Nu har jag bloggat 10 dagar i sträck. Det är också en slags fasta, enligt mitt sätt att se det. Men det kanske finns ett bättre uttryck än just fasta. Nu får jag fira lite, jag sitter framför TV:n, ensam, och tittar på veckans avsnitt av "Merlin". Fantasy, kul, något barnsligt och lite halv-B, men tillräckligt bra. (När ska Peo någonsin "bliva stur"?)

Bakade bullar i eftermiddags, och de svullnade allright! Lite extra jäsmedel, där med. Färska ur ugnen var de himmelska, nästan smälte i munnen. Därefter körde jag en sats rågbullar, för jag har upptäckt hur smidigt att köra ett extra varv när man ändå håller på. Det bökiga är nästan att diska och städa upp efter sig. Om man kör storbak, spar man in den sura tiden.

Handlade en tekanna på IKEA, som jag nu använder friskt.

Annars var det en unken eftermiddag, eftersom jag lämnade bort barnen. Det gick lite för fort, vid själva lämningen, för vi föräldrar blev osams om tiderna. Det spelar ju ingen roll vem man bli osams med, det känns aldrig bra. En överlämning är bättre om det får ta lite tid att säga hejdå.


Detta med att ha barn är ju inget som är ett plus i en ny relation, om man är man. Särskilt om man är man? Kanske. Jag fick den känslan när jag pratade med "Innebandyskägget". Han är 30, precis, och har en lång radda tjejer som ligger an och söker kontakt på hans dejtingkonto på internet. Andra singlar, utan barn, män, verkar också ha det hyggligt lätt. Det stämmer till eftertanke. Därför kanske en vit lögn är att föredra. "Just play the game", som det heter. Nå, jag får väl ta på mig det, att testa om min teori stämmer. Det är ju sant varannan vecka, att jag är singel utan barn!

Det där med åldern är en svårare sak att få till, rätt. Kanske ska man uppge sin mogenhetsålder, som kan ange hur mogen man är. Ja, då kan jag inte vara gammal. Tittar på Merlin och läser fantasy... Inte "stur" precis. Men det är väl tveksamt om 15 åringar har en chans på dejtingsajter.

Därför hittar jag på ett nytt begrepp. Social ålder. Den ålder man känner sig bekväm med och kan hitta lite olika skäl till att hävda. Nu kommer jag inte på något jättebra motiv, men nog borde det hamna nära 35. En hygglig ålder, för en hygglig prick.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0