Killing me tenderly, softly & f. gently

Mullsjö, metropolen. Jag känner personligen eller indirekt två mullsjöbor som tagit sina liv för sina fruars eller flickvänners skull. Bådas hus gick jag förbi idag.  I Linköping misstänker jag att jag känner en, indirekt. Hu, vilka hemskheter, att jag tänker på det, helt plötsligt. Ja, kanske inte så konstigt om man tittat på melodifestivalen och titeln på låten "Killing me tenderly". Jag tänker på vad relationer människor emellan innebär. Som väl är, slutar det väl sällan i självspillan. Kanske mer självförnekelse och självplågeri. I bästa fall självförverkligande för båda parter. Vilken dröm, egentligen. Allas dröm, kanske. Knepigt att båda parter vill samma sak, egentligen, men att det bara inte funkar. Eller att båda inser försent att det skulle krävts en del uppoffring och målinriktat relationsarbete. Kanske.

Köpte som vanligt alldeles för mycket godis. Puh. Jag tror inte dagen har så många timmar att jag hinner förbränna den energin som påsen innehåller, trots powerwalks + stavgång. Det är klart, hade man natten på sig med...

"Killing me tenderly", hmm. Det låter aningen likt "Killing Me Softly (with his song)". Märkligt nog associerar jag till Jack Black och "F[...] Her Gently". Kanske för jag trodde att gently var tenderly.

Mullsjö är förutom godisfabriken, fd bollhavet på ICA och Knaggebobacken känt för sin friska luft. Därav Friluftshotellet. , känt i utvalda delar av Tyskland. 

Blir man trött av frisk luft, eller är det vårtrötthet? Idag var det sol, och mycket frisk luft. Vi gick med barnen i två timmar, ner till centrum (ja, Mullsjö är så stort att man kan kalla en del av det för "centrum"), och i samma svep iväg till godisfabriken. Jag blev så trött efter denna strapats att jag var utslagen resten av dagen. Konstigt. Men det var första dagen som solen riktigt värmde. En fantastiskt fin tidig vårdag.

Barnen somnade tidigt efter lite bastubadande och korvgrillande i öppna spisen. Nu är det nog dags, eller natts, för mig med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0