Efterlyst, the Pirate Bay och svamp

TV:n är på, kanal 3. Efterlyst - jag tycker att jag borde gilla det. Jag försöker komma igång att se det, men... Det var mycket roligare att titta på en inspelning av "The Mentalist", oj, vilken snygging han är. En amerikansk blond dröm-man. De serier jag tycker är okej, just nu är The Mentalist och Dexter. De känns lite smarta och speciella. Egentligen gillar jag Numbers också, jag tycker alla dessa tre har en del gemensamt . Tyvärr finns det ingen stark bakgrundsberättelse, ett problem eller mysterium i Numbers, som man får lite, lite del av i varje avsnitt och som är väldigt viktigt för huvudpersonen.

Jag kom äntligeniväg på bokrean. Det var som vanligt trevligt. Tyvärr hittade jag väldigt få skönlitterära böcker, den enda jag fastnade för var Equinox, som tydligen ska ha Isaac Newton som en av sina huvudpersoner. Den blandar lite nutid och dåtid. Alkemi finns med. Ja, lite fantasykänsla, kanske.

I morse, tidigt, träffade jag kommunen och berättade för dem att jag ville ha trädgården återställd efter att de jobbat med gång och cykelvägen. Den ska inte byggas i min trädgård, men de vill ta 2 meter in i trädgården i anspråk under själva anläggningsperioden. Min fina häck kommer alltså att plattas till, ja, jag talar om buskaget alltså, i trädgården, inte min, min häck. Den lär vara orörd ett tag framöver. Tyvärr.

De var så förvånade, vill du inte ta pengar, köpa planter och göra om allt själv? Nä, jag vill inte lägga en halvtimmes jobb på något jag redan gjort för fyra år sedan, försökte jag om och om igen förklara.

Nu är Efterlyst slut och, även om jag missade lite verkade allt om ett enda mord. Suck. Det är bara för mycket - eller för lite... rättare sagt för ensidigt. Kriminaljournalistik... Tacka vet jag "The pirate bay"-rättegången. Det är intressant, två principer som står mot varandra - upphovsrättslagen och ja, vad egentligen? Rätten att fildela, kanske, dvs rätten att skita i upphovsrättslagen. Det hela blir ju lite märkligt. Det stora problemet med att nita killarna bakom Pirate Bay, är ju den skrämmande likheten mellan det och att åtala transportstyrelsen, fd vägverket, för att folk kör för fort på vägarna. Eller att sätta dit postverkets chef för att folk köper skojiga svampar som skickas per snigelmejl. Tekniken är ju inte brottet, utan användningen.

Min depraverade kväll fortsätter med ett helkul program i lite Monty Python-anda. "Father Ted". Sjukt kul. En del svamp verkar ha ätits där.

Nu är det nog dags för svampiga drömmar.

Kommentarer
Postat av: B-jörn

Även jag har fastnat i "Father-Ted-träsket". Kul så man nästan blir religiös.

2009-02-25 @ 23:44:41
Postat av: puckopeo

Ah - roligt! Kan knappast bli knäppare än så. Vi får väl försöka jaga rätt på en DVD-samling, kanske.

2009-02-27 @ 00:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0