Prinsessa, busshållplats och semla

Det är helt klart lättast att lägga in bra bloggar när man har långledigt. Tid är ju en betydelsefull faktor i sammanhanget, sedan är samtal i olika konstellationer en viktig bas. Ibland har det varit tunt med båda dessa viktiga ingridienser.

Kronprinsessan Victoria och Daniel Westling förlovade sig idag. Efter 7 långa år. Roligt och härligt. Det är det ju alltid när två personer finner varandra och gör något av det. Till och med mr nr 1 looser puckopeo har ju haft en sån härlig stund, med hela livet framför sig i rosa skimmer.

Imorgon ska jag träffa kommunens representanter eftersom en gång och cykelväg ska byggas vid min tomtgräns. Men också en BUSSHÅLLPLATS och en förträngning av bilvägen, till en enda fil. Det blir mycket broms och acc på några meters avstånd, den enda vägen genom bostadsområdet. Jag som flyttade just för att slippa buller och störande ljud. Kul (not) när det blir sommar och motorcyklarna utan ljuddämpare brölar på... För att inte tala om bussarna. De är inte ljudlösa precis.

Nåväl, om jag ska in till Harrys så är det ju smidigt och bra, bara utanför huset och iväg. Särskilt hem är ju praktiskt. Be chauffören att knuffa ut en vid rätt hållplats och man trillar rakt in i trädgården. Elegant.

I verkligheten lär jag väl aldrig ha just den sistnämnda nyttan av den kommunala trafiken, kanske jag ska precisera. Där finns det ju andra i min närhet som hade haft större glädje av det. (Fortsättningen av denna utläggning har jag utsatt för självcensur av självbevarelsedrift.)

Ack, varje dag är så kort. Jag hade så gärna velat iväg till bokrean på självaste dagen, men tiden försvann. Dessutom hade jag velat köpa typ en bok på varje affär, vilket utgjorde ett logistiskt optimeringsproblem. När jag väl löst det, hade Åhléns stängt.

Men en semla åkte in i rättan tid. Tack Big Boss för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0