The burning micro

Jorå, jag startade puckopeos blogg! Här skriver jag om vardagens förtretligheter och filosoferar över livets ändlighet.

Häromdagen köpte jag en micro på Blocket. Väl hemma testade jag den och den verkade funka finfint. När jag skulle värma en fryst pizza kom eldprovet. Jag tänkte passa på att testa crisp-funktionen, så jag tryckte på "autocrisp". Väntade, och plötsligt började det ryka något alldeles otroligt. Sedan började det brinna. Inte om pizzan utan högst upp inuti ugnen. Förmodligen gammalt flott som antände. Jag hade inte sinnesnärvaro att filma händelsen, men jag letade i lugn och ro fram ett vadderat kuvert och kvävde elden med det.

Nåväl den fick senare brinna ut med ett vattenbad, så nu faller det lite sotflagor från micron ner på tevattnet, men jag är nöjd med mitt blocket-fynd. 

Björn fick en gång frågan av några elever - "Kan du nämna ett kvinnligt attribut?" och svarade "Spisen".

Puckopeo är ju numera ensam i köket och tänker ibland i bibliska banor och saknar den där rätta glöden i köket. The burning micro är ju inte hälften så kul som puckopeo and the burning bush.


Kommentarer
Postat av: Björn i texten

Nej! Det var tvättmaskinen som jag sa att det var en kvinnogrej! Rätt ska vara rätt!

2009-02-13 @ 13:25:42
Postat av: En som var där

Tvättmaskinen ska det vara!

2009-02-13 @ 14:26:33
Postat av: Sara

jag sa ju att du skulle få dej en kommentar här så det är bäst jag gör som det är sagt va;)? Måste säga att du har en intressant blogg. / Din mycket kristna elev

2009-04-16 @ 23:38:04
URL: http://ekiiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0