Ligga och mysa

När man läser stora bloggare som KENZA och blondinbella, så ligger de ofta och myser på morgonen med Armani, eller Ami, samtidigts som de skriver den första bloggen för dagen. Vad är då Armani (eller motsvarande) ? I KENZAS fall, (jag var helt säker att KENZA var ett smeknamn för Kent eller så, men det är ju en ung snygg tjej, det med, som alla stora bloggare. ) KENZA myser med sin lilla vovve. Armani var en vovve. Det tog ett tag innan jag fattade det. Det är ju lätt att tänka sig att det är en annan människa, kanske.

Jag ligger också och myser, typ, om en kille (ehrm... är man för vuxen för att vara kille? Har man redan ställt frågan är man kanske körd som "kille", helt enkelt.) om en KILLE kan mysa, myser med min bärbara dator som äntligen fick ett trådlöst nätverk att koppla in sig på. KENZAs hund heter Armani. Vad ska min lilla bärbara heta då? Emma, kanske. Vi provar.

Här ligger jag och myser med Emma.

Det lät ju trevligt, man blir verkligen förvirrad. Emma? Samtidigt kan man ju undr hur långt puckopeo har gått. Har han legat och porrsurfat så mycket att han börjar se sin dator som sin tjej? Jag förstod att du också tänkte så. Fy dig. Det var lite fördomsfullt. Bara för att jag är nybliven singel, svartsjuk, singel (skrev jag singel två gånger?), desperat singel... och kille, måste man väl inte porrsurfa. Nä, precis. Jag kan med ärligt samvete säga att jag... Ja, skulle jag nu säga att jag slutat, låter det ju som jag faktiskt har gjort det, men å andra sidan verkar det väl ändå otroligt att jag skulle vara ett så exceptionellt undantag att jag inte gjort det någon gång. Men att säga att man slutat - det låter ju som om man slutat dricka, för att man var alkoholist. Puckopeo porralkis? Bäst att inget säga. Testar på nytt...

Här ligger jag och myser med Emil.

Ja, det lät ju verkligen både spännande och förvirrande. Jag är ju ändå hetero, och fullt så desperat singel har jag ju inte blivit att jag vidgat mina vyer än. För övrigt har jag aldrig surfat på tysk homoporr, någonsin. Jag tror att Der Schlangemann var hetero, i alla fall. Dessutom en docka.

Här ligger jag och pustar ut  med bärbara Barbara, min uppblåsbara dator. Nä, jag ballar ur...

Omstart. I alla fall. Min nattpass gick i mål kl. 0300. Kl. 0600 ringde klockan och jag masade mig upp och slipade golvet slätt på en dryg timme. Duschade, och sen kom mattläggaren, Billy, fast jag duschat klart redan. Annars brukar alla ringa på dörren när man är på toaletten. Det är väl så att vara singel. Vi kom iväg, i god tid, till tandläkaren. Otroligt, egentligen.

Sen dess har jag inte gjort något vettigt. Inte ett skapandes grand. Förutom en del matlagande, barnpassande, städande, diskande och tvättande. Inget vettigt, alltså, bara kvinnliga sysslor helt enkelt.

Kunde inte låta bli att retas lite, om nu någon orkar bry sig.

Jag kom på ett test idag. "Vem bryr sig? Kolla om du är ett fett EX eller en cool kille." Jag vet ju redan att jag är en fetkörd spolad föredetting, men nu finns testet! Testa gärna med din flickvän/pojkvän!

Det är mycket enkelt. Säg att du startat en blogg. Ja, och kolla reaktionen. Det gjorde jag med mitt ex. Reaktion: "Jasså, var har du gjort av tintinböckerna, hälften är mina.". Omstart av testet: "Du (som gillar att skriva) borde prova, det är kul!" (Jag skriver ju om dig där, din Å?="#!, är du trög?) Reaktion: "Ja, om jag får tid, nån gång." Sjunkande ointresserat tonfall. Konklusion kolon. Du är ett stenkört ex, puckopeo.

Nå, en slända gör ju ingen sommar, så jag kollade med min bror nu på kvällen. - Jo, bror, sa jag, jag har startat en blogg. (Ja, min bror är ju ingen flickvän, men han får duga som en crashtestdummydoll, allt för testet och den glada vetenskapens skull.) Reaktion: "Ja, det har min fru med." Konklusion kolon: även här är puckopeo tydligen INTE en cool kille. Den självklara reaktionen, om nu någon inte fattat galoppen, är ju givetvis, "och vad heter den bloggen då?" Men här fanns något att nysta i. Så nu körde jag testet genom min crashtestdummydoll. Lyssna här på min listiga fråga. "Och vad heter hennes blogg då?", frågade jag bror. Smart, nu kollar jag om min brors fru är en cool kille i min brors ögon. Ja, kille och kille, men ändå. Allt för den glada... etc. Svar från bror: "Det vet jag inte" Konklusion, min brors fru är ett ex... Det här var underligt. För det är hon inte. Ja, och ännu underligare blir det. Min bror ropar till sin fru. - Vad heter din blogg då? Svar: "Det kommer väl inte jag ihåg!".

Konklusion kolon. Jag tror jag helt enkelt myser lite i sängen med Emma, Emil och den där Barbara. Godnatt, jord.

Kommentarer
Postat av: B-jörn

Detta var inte bara lite funderingar du hade på nattkvisten. Jag tror helt enkelt att mattläggaren Billy (kom han från IKEA?) glömde kvar en rejäl hink med sitt starkaste mattlim och du så att säga lade näsan i blöt och började andas med djupa andetag. Därav dessa tankebanor...



Döp datorn efter X:et och hota med "format c:" varje gång hon börjar krångla.

2009-02-20 @ 22:11:27
Postat av: Joakim Hörsing

Lysande inlägg!!

2009-04-01 @ 15:28:20
URL: http://joakim.horsing.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0