TV-kväll

Så har julen passerat, höll jag på att säga, men det har den ju inte riktigt. Inte för att den varar ända till påska, men kanske fram till trettondagen och lite till. Tills granen kastas ut, i alla fall.

Skogsgranen ser trevlig ut, trots glesa grenar, pyntet är förlåtande och ljusen bländar. Julafton firades med barnen, exet och hennes många syskon. Ganska trevligt, trots den påtagliga kylan från den f.d. Sen raska hjul mot Mullsjö på den hala, snöiga E4:an. Höll på gå riktigt illa när en saltbil gjorde en totalt oväntad, osignalerad u-sväng framför mig, när jag låg i vänsterfilen. Tre sekunder och vi hade nitat lastbilen.

Väl framme väntade föräldrar, bror med familj och snart var det glada barn som sprang runt, runt.

Barnen och jag hade riktigt roligt i en rejäl pulkabacke som ligger bara ett par hundra meter bort från huset i Mullsjö. Brant i början och flackt och vågigt på slutet, så man ofta studsar ur pulkan och rullar runt i ett moln av snö. Kul, även för en fyrtioåring. Så dant.

Men det var en del smolk i glädjebägaren, alla mår ju inte så bra hemma, tyvär, de börjar bli gamla.

Nu är jag hemma igen och hoppas, hoppas kunna arbeta med huset. Hittills har all extra tid ätits upp av barnarbete, tvätt, bilbekymmer, bilbesiktning och småsaker som måste göras. Och nu har jag lite ont i magen, någon dum bacill.

Imorgon ska nyår firas. Trodde det skulle bli i all ensamhet, men igår blev jag oväntat inbjuden på två nyårsfester inom loppet av en timme. Så jag går på båda, degenererad partykraschare som jag är... typ. Om jag hinner.

Nyss såg jag Tess, som slutade med en riktig cliffhanger. Nu beses Morden i Midsomer, men jag blir inte riktigt fångad. Varför? Kanske för hungrig. Lite te och två rostade brödskivor väntar på mig. I mesta laget, jag vet, men jag har inte ätit på så länge. Nej, vilket läskigt mord, med ett neptun-spjut. Nu blir det lite mer spännande.

Kommentarer
Postat av: becka, maja, larsson

Gott nytt år!!!!! hoppas du får ett bra 2010 :))

2009-12-31 @ 23:18:07
Postat av: puckopeo

Gott nytt år, nu med!

2010-01-01 @ 20:54:42
URL: http://puckopeo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0