Lagens långa arm

Jag hade sån TUR!

I morse åkte jag förbi nya Cloetta Center för att tanka bilen på Jet. Eftersom jag precis bytt strålkastarlampa på bilen, efter att kört enögd ett tag, blev jag förbryllad när mötande bilar blinkade mot mig. Är det fel nu igen? Jag stängde av och satte på lyset. Blink, blink. Hmm... Hastigheten gick ner lite. Plötsligt såg jag framför mig polisbilar och en kvinna med laserpistol. Bilen före mig blev invinkad och vek av in mot bussparkeringen. Poliskvinnan sänkte sin laserpistol och följde med bilen. Oj, tjena, så nära. Alla kör för fort förbi Cloetta Center. Alla kör i typ 70 km/h, fast det är 50. Jag tror jag körde 60 just då. Läge att köpa en lott.

Min dotter sa i helgen att det var dumt att vi skilde oss, mamma och jag. Jo, jag höll med. I en del länder är det faktiskt förbjudet att skiljas, sa jag. Ja, sa dottern, 6 år, i det landet skulle vi bo. Bara de inte pratar norska där, för det förstår jag inte. Hellre engelska, för yes, det betyder ja och no nej, det är lätt.

Idag sitter jag i lugn och ro hemma, för mig själv. Hade ett möte på avvikande ort som slutade 18.45. En lång dag. Nu är det väl dags att mysa, på något sätt. Barbara värmer - och Daphne, katten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0