Första arbetsveckan

Ja, första arbetsveckan gick den med. Jag konstaterar förvånat att jag är glad att vara tillbaka i vardagen. Den lätt utsatta miljön som lärare och dataansvarig... är trots allt tryggare och stabilare än att vara hemma. Oj, det låter tragiskt, kanske. Trots  allt vill jag nog inte bli gift med jobbet, så jag ska försöka lyfta fritiden till ett högre plan. Jag har en plan, får se om det hjälper.

Mina arbetskamrater har under veckan kommit med många djärva förslag om hur man sätter sig i situationer där man möter möjliga partners av motsatta könet. Krogen föreslår vissa, andra avvisar bestämt krogen. Kurser på Studiefrämjandet, Medborgarskolan m.m. föreslår flera. Där känner jag också själv visst gensvar, och planerar därför anmäla mig till något. Först och främst italienska för nybörjare. Sen vill jag se filmen också. Sen tror jag att jag anmäler mig till något mer, jag kan inte riktigt välja mellan drejning och solosång. Dreja är ju socialt och kravlöst, säkert hög andel tjejer. Solosång är säkert sämre ur partnerskapsvinkel, men samtidigt lite mer intressant för mig, jag gillar att sjunga. Och, man vet man ju hur bra sångare har det med brudar... Ja, kanske är det inte så många förunnat att ha groupies, och kanske är det lite väl utflippat att tro att det skulle vara aktuellt för undertecknad - med groupies. Sen kan man väl fundera på om det är en intressant målgrupp. Kanske något stadigare och seriösare vore att föredra, i så fall. Om man fick förmånen att välja.

Idag sparade jag 20 kr.
Snålt, tyckte Ms Austen.
Men jag sa att man alltid kunde ha glädje av en tjuga, det är inte mycket pengar, men kanske kunde det vara värt en puss?
Måste du betala för sånt? frågade Ms Austen.
Jo, jag fick ju erkänna att det var nog var så illa, just nu. Skönt att Ms Austen inte förutsatte att jag var tvungen att betala. Man får se det positivt.

Helgen blir barnfri. Man kan säga att jag är fri i helgen. Fri att slava med husrenovering. Ibland undrar jag om det är jag som äger huset, eller om det är huset som äger mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0