Sömn

He, he, ganska underhållande. Tittar på Inför Eurovision Song Contest. . Jag vet att många tycker det är töntigt, dåligt, pinsamt och kanske i bästa fall ett sömnpiller. Men jag och fler med mig, tycker att det är underhållning! De första bidragen i programmet är från Montenegro och Tjeckien. Montenegro hade i alla fall smaken att välja en ganska söt tjej, särskilt i den rosa saken. Härligt hår, dessutom. Tjeckiens bidrag är totalt mystiskt. Någonting om Romer och en superhjälte filmat med superlåg kvalitet, kornigt och konstiga färger, ryckiga och märkliga klipp. Värdelösa specialeffekter, som knappt platsar under namnet. Låten var väl allmänt okej och har man konstig humor, så är det ett hyggligt bidrag. Men det fick noll av panelen i studion. Det var väl hårt. Turkiet blev kvällens favorit för panelen, och tja, kanske mig med. Svårt att inte ryckas med.

Igår lämnade jag över barnen till X. Efteråt skakad och upprörd. Tog flera timmar att landa. Konstigt, man kunde ju tro att man vänjer sig, men det är väl mer komplicerat. Vissa dagar är man mer sårbar. Jag inser att jag måste lova mig själv att sova på natten och inte arbeta ikapp med huset. Sömn är viktigt för att hålla balansen.

Margeret Thatcher, som var Storbritanniens premiärminister under 1980-talet, hade väldigt litet sömnbehov, sa hon själv. 4-5 timmar per natt. John Silver och kanske en och annan arbetskamrat verkar sova mellan 01.00 och 06-07 på morgonen. Det blir 5 till 6 timmar per natt. Jag har försökt minska ner mitt sömnbehov. Under perioder med arbetstoppar, eller särskilda behov, har jag också sovit 5-6 timmar. Kanske under fem dagar på raken. Det har alltid slutat med huvudvärk eller migrän. Jag passar inte för lite sömn, det är helt klart.


Nu ska jag ta hand om mig och sova strax.


Kommentarer
Postat av: röde baron

Vad är sömn för något??

Arbeta 45tim i veckan...fritid resterande 238tim...varav sömn 56tim...detta innebär 137 tim fri...tid!!!

Förr...innan de röda visionerna slog igenom av full kraft...

Arbetade man 10 tim/dag x 8 dagar per vecka!!!

Fritid?? Glöm det...till detta tillkom obligatoriskt dagsverke på församlingsbygget och fackföreningens bygge och på IOGT:s bygge om man var nykterist...och så dog man vid lite flyt vid 40...

Så spotta i nävarna och ducka in tretummen med bara näven...du kära proletär!

Godnatts arbete så syns vi i morgon...

2009-04-22 @ 21:34:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0