Att sitta i lugn och ro

21.30 - till slut lugn och ro och man får sitta ner en liten stund. Jo, jag satt en kvart i solen vid sextiden. Sonen invigde studsmattan, som hittades och monterades först. Mat och kökskaos bemästrades och nu diskar maskinen. Barnen somnade av sig själva, annars brukar jag läsa.

Jag tror jag börjar få slut på ämnen att reflektera över när det gäller separationen, men en sak som är en stor skillnad är det lugn som numera hägrar i huset.. Barnen är också ganska lugna, Det är bara en vuxen vilja. Jag kan själv kan planera min tid. Men det ska sägas, att den tiden mest är full med måsten. Den fria tiden är knapp. Men man kan rationalisera och prioritera efter eget huvud och det är väl också en typ av frihet.

Familjen Lagård, som var på besök förra helgen, representerade verkligen inte lugnet. Men mycket livsglädje och humor. Festliga tvillingar, som skojade och skrattade när de härmade Björn Gustafsson. Vilken chock!

Vi får väl försöka få igång skrattet lite mer - t ex med dålig humor - som härmed följer. Ett skämt jag fastnade för på högstadiet.

- Vad är en seglares mardröm?
- ?
- Att sitta i lugn och ro.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0