Spel-glädje

Jag nämnde aldrig att jag lyssnade på ett osannolikt program på P1 i lördags. Det handlade om den gamla idolen och raggarprofilen Eddie Meduza. Oj, vilket liv. Stackars man, vilken uppväxt. En alkholiserad mamma och ständigt mobbad i skolan. Märkligt nog en seriös musiker, dessutom. Inte bara en kille som fått spel. E. Hitler. Humor i gränstrakterna, minst sagt. Han kom till Mullsjö Pub, en gång. Otroligt mycket folk, men jag tror han var för full för att spela. "Vem är fullast av oss, Börje? Då kör la ja". Min bror har LP-skivan.

Lyssnade åter igen på Inför Eurovisionschlagerfestivalen. Återigen god underhållning. Fastnade för spelglädjen hos Portugals progg-gäng. Men jag undrar om inte jag hörde vinnarlåten. Finland hade ett otroligt starkt bidrag, tycker jag. Eurodisko med budskap. Refrengens text satte sig direkt. "I don't want to loose control, but I'm falling. I just cant believe it. Never thougt that i would be the one falling down." Enkelt, bra, fräscht, äkta.

Ett annat inslag som överraskade var Bosnien-Herzegovina, som hade en snygg bakgrund med gamla kommunist-tillbehör. Flaggor, marcherande arbetare, bilder och texter, farger. Är ju intresserad av politik... Snyggt och en pumpig låt med bra sångare. Krister Lindarv tyckte som jag och föll för den. Men Finland och Sverige är mina favoriter.

Har jag nämnt att en gammal serie går på TV, nu när Father Ted är slut kan man titta på "Javisst, herr minister" och fortsätningen; "Javisst, herr premiärminister". Då får man insikt i politiken. Orkar man bara med de första fem minutrarna, som kan vara lite sega, så tar det sig sedan när intrigen blir tillskruvad till max. Vilken humor. Den ständigt hostande och serierökande hälsoministern - bara det är kul.

Är så utchasad och trött, så jag märker att jag skriver på gränsen till osammanhängande. Lite som Röde Baron i ett inlägg, ja, kanske han trots allt var än mer trött, eh, och lite dimmig, dessutom. Det var hårt arbete igår. Skruvade ihop alla vattenrör till badrummet uppe, installerade badkarsblandaren och satte på vattnet igår. Nervöst, ville inte att det skulle läcka någonstans. Så jag vred försiktigt på vattenflödet, bara lite, på huvudkranen och sprang omkring för att se om det läckte någonstans. Jo, det rann ur en koppling, men jag hade missat att dra åt den, så det räckte att vrida några varv med skiftnyckeln. Vred på huvudkranen på max och se, det höll. Vilken tur. Jag hade liksom inte tid att åka på en massa efterlagningar. Sedan satte jag upp ett väggskåp i köket och hyskade på köksfläkten under. Kopplade ihop med ventilenupp på taket. Till slut köksfläkt i köket. Ja, huset klart i stort sett. Några lister och en del annat står på tur, men - klart! Känner vissa stänk av glädje i tröttheten.

Kommentarer
Postat av: Matsa

Vi trodde aldrig att huset skulle bli klart :-)

2009-04-29 @ 16:47:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0